Пятница, 03.05.2024, 04:54
Приветствую Вас, Гость

Як підвищити якість мобільного зв'язку?

  
посилення зв'язку

Що впливає на якість стільникового зв'язку в мобільних мережах GSM CDMA
 

Достатня ємність мережі дозволяє абоненту здійснити дзвінок в будь-який момент і уникнути обривів. Вона особливо критична в місцях великого скупчення абонентів - в офісних центрах і ТРЦ , на площах , стадіонах.

Брак ємності призводить до блокування спроби встановлення з'єднання , до обриву при естафетної передачі дзвінка між БС , до погіршення чутності , зниження швидкості ПД.
 

Також важливу роль грає радіо - обстановка в регіоні. Так , при наявності перешкод від зовнішніх джерел випромінювання або накладення близьких частотних каналів різних антен можливе виникнення інтерференції , і як наслідок - погіршення чутності , обриви .

На якість покриття та зв'язку значно впливає рельєф місцевості , тип і щільність забудови , наявність сторонніх джерел випромінювання , а в окремих випадках - навіть погодні умови.

  
При плануванні покриття необхідно враховувати такі властивості радіохвиль , як переломлення , відображення , здатність проникати крізь перешкоду .

  
Одна БС забезпечує покриття на рівнинній відкритій місцевості в радіусі 15-35 км . Однак необхідно звертати увагу на місця , в яких сигнал звичайно слабкіше : підвали , ліфти , гірську місцевість , ущелини , печери. Сила сигналу впливає на можливість здійснення дзвінка .

Якщо сигнал слабшає під час розмови , можливе погіршення чутності або обрив з'єднання.

  
Не треба забувати також про самих мобільних телефонах , адже він є повноправним ланкою в ланцюжку отримання абонентом послуги . Від коректності його роботи , рівня використовуваних технологій також залежить якість одержуваної послуги .

  
Щоб забезпечити належний рівень роботи зв'язку і сервісів і поліпшити якість сигналу , технічні фахівці стільникових операторів періодично змінюють конфігурацію базових станцій , наприклад , висоту установки антени , регулюють потужність мовлення БС .

В окремих випадках вони встановлюють репітери або базові міні- станції , а також будують нові БС і розширюють зону покриття.

  
Для збільшення ємності технічної мережі на БС збільшують кількість приймально - передавачів , встановлюють БС з більшою ємністю (зазвичай це БС іншого частотного діапазону ( 900 / 1800 МГц) , а також змінюють конфігурацію « ємнісних » БС .

  
Щоб поліпшити якість сигналу , усунути перешкоди і уникнути інтерференції при споруді та зміни конфігурації БС , технічні фахівці проводять оцінку , виходячи з отриманих показників , прогнозують можливий рівень інтерференції при плануванні мережі .

Для усунення перешкод проводиться постійна оптимізація мережі , моніторинг радіо - ситуації в різних регіонах України , при постійній взаємодії з регуляторними органами з питань частотного моніторингу .

  
Так , наприклад , в МТС в рамках програми з поліпшення якості зв'язку і сервісів діє система менеджменту якості , спрямована на вивчення вимог абонентів , надання послуг абонентам відповідно до їх очікуваннями , а також для контролю якості надаваних сервісів.

МТС проводить регулярну оцінку задоволеності абонентів якістю послуг , обслуговуванням , якістю зв'язку і тарифами за допомогою маркетингових досліджень та аналізу звернень абонентів.

Дослідження проводяться в основному шляхом проведення телефонних інтерв'ю , в процесі яких абонентам задають кілька запитань. На підставі відповідей абонентів розраховується індекс NPS .

  
Основна мета дослідження NPS - визначити рівень лояльності абонентів до оператора , а також виявити основні причини , по яких абоненти лояльні і рекомендують ( не рекомендують ) свого оператора друзям і знайомим.

Так , за результатами останніх досліджень в 2008 році (всього їх було чотири ) показник NPS у МТС збільшувався і до кінця року зріс на 15 п.п. (з 12 % до 27 %) , безперервно зростала і частка абонентів МТС , готових рекомендувати свого оператора друзям і знайомим.